top of page

FAQ

  • Hur spÃ¥rar jag mitt paket?
    Vi skickar en leveransavisering via mail till dig när vi har skickat dina varor. Där finns en länk som du kan klicka på och spåra ditt paket.
  • Kan jag köpa som företagskund?
    Skicka oss info@retrolampor.se era företagsuppgifter. Vi gör en kreditupplysning och lägger därefter upp er som företagskund och återkommer med vidare information.
  • Hur gör jag en retur?
    För att göra en retur gör du enligt nedan: Ta kontakt med oss genom att skicka ett mail till info@retrolampor.se eller fyll i vårt kontaktformulär I mailet till oss skriver du vilken order du vill returnera, samt vilka artiklar. Vi svarar då upp med en returfraktsedel du kan skriva ut och sätta på paket. Lämna sedan in paketet på valfritt DHL-ombud. OBS, viktigt att produkterna emballeras väl, får ej skickas i produktens original emballage utan måste emballeras med ett yttre emballage. Vi kommer att dra av 79 kr när vi återbetalar er för returfrakten. Produkten ska vara i samma skick som när ni mottog den. Är produkten/original emballage skadat så kan vi komma att göra ett returavdrag.
  • Vad har ni för produktgarantier?
    Kunden skall vara nöjd arbetar vi efter. Vi arbetar med exklusiva armaturer, som håller hög kvalitet. Vi följer alltid konsumentköplagens.
  • Vilka länder levererar ni till?
    Vi kan leverera till alla länder som PostNord och DHL kan leverera till. Om ni vill ha leverans till något land, skicka ett mail till oss på info@retrolampor.se eller fyll i vårt kontaktformulär så kollar vi upp leveranstid och pris åt er.
  • Vad gör jag om min beställda vara är skadad när jag fÃ¥r den?
    En reklamation kan göras om produkten är trasig eller har fått en transportskada vid mottagandet (inklusive dold transportskada). Vid alla reklamationer skickar du ett mail till info@retrolampor.se med ert ordernummer, artikelnummer på den skadade varan samt bifogar bilder på skadan. Om du tar emot en vara direkt av transportör och det är transportskada noterar du detta på fraktsedeln tillsammans med chauffören. Därefter meddelar du oss genom förfarandet ovan så kontaktar vi dig. Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit av emballaget, ska skadan dokumenteras med foto och e-postas till info@retrolampor.se. Viktigt att skadan anmäls till oss inom 7 dagar från att man tagit emot godset.
  • Kan jag beställa en vara som är slut i lager?
    Det går bra att beställa varor som är slut i lager. Vi kommer då ha din order på standby och skicka den så fort vi fått in varan/varorna som saknas. Väljer du Klarna faktura som betalsätt kommer du inte betala något förrän ni har mottagit er order.
  • Beställa momsfritt till Ã…land?
    Det går bra att beställa momsfritt till Åland. Skicka oss ett mail, med vad ni önskar beställa, så ställer vi ut en faktura utan moms.
  • Kan jag bli Ã…F för Retrolampors produkter?
    Delar av vårt sortiment, tillverkar vi själva och erbjuder därav dig att bli ÅF. Vi har idag ÅF i såväl Sverige, Danmark som Finland.
bottom of page